Monday 11 June 2012

Kreatif ( Disebabkan Cinta Pertama )

Kreatif disebabkan cinta pertama? Apakah ayat ini ganjil? Adakah semua ini berlaku pada setiap orang atau seriap lelaki dan setiap perempuan? OH !! man.... Bagi saya, ianya tidak sahaja bergantung untuk cinta pertama sahaja tetapi dalam konteks yang lebih luas iaitu CINTA SEJATI. How about that? Jiwang? Huuulamak.... 

     Tetapi semuanya itu sia-sia apabila tidak diselitkan KEIKHLASAN dalam setiap pemberian kita. Kata orang, Biar sesuatu itu tidak berharga, buruk, tidak seberapa dan sebagainya, ianya pasti menjadi sanggat berharga apabila diselitkan keikhlasan dalam sesuatu pemberian kita sebagai hadiah hari jadi, anniversary, penghargaan dan banyak lagi yang sama waktu dengannya. 
       Selain itu, percayakah anda bahawa seni sering menemani kita apabila kita hendak membuat atau menghasilkan sesuatu yang sempurna dan menarik? Isn't it? Dulu-dulu, sebelum saya mengenal pasti minat saya dalam fotografi, saya da sememangnya minat dalam mewarna, membuat sesuatu yang kreatif ( tetapi selalu gagal dan apa yang saya buat itu jadi buruk walaupun agak kompleks ) dan sebagai contoh, lihat gambar di bawah ini. Sebenarnya apabila saya mereka cipta sesuatu, saya sering merasa tidak puas hati pada sesuatu yang saya lakukan @ sentiasa berfikir untuk membuat yang lain daripada lain (disebabkan cinta kunun). Tetapi secara tidak langsung, apabila saya lihat kembali hasil frame dan sejenis kad "love tebelah dua tue " saya mendapati sesuatu yang mungkin saya sukar untuk menghasilkannya kembali. 
      
Gambar di dalam frame tersebut bukan gambar sebenar. Gambar sebenar  telah disembunyikan untuk tujuan privacy...
hahahaha.... its me and someone.... thats a  hint. 
       Adakah karya seperti ini hanya dapat disempurnakan apabila hadirnya cinta dalam diri kita? Absolutly Tidak! Sebaliknya, semua ini dapat dilakukan apabila kita ada usaha dan kesungguhan. Betul or tidak?


Saya tidak dapat buat kesimpulan bagi entry saya pada kali ini, namun saya hanya dapat mengatakan bahawa selalunya seseorang yang mencintai seseorang itu sanggup melakukan apa sahaja demi memastikan bahawa seseorang itu merasa dirinya dihargai dan diingati.


Setakat itu sahaja entry saya pada hari ini. No point at all. ahha
Tiada kaitan dengan Fotografi sebab ini berkaitan dengan personaliti saya. Sekian terima KAsiH

No comments:


© 2012 Your Net Photography, AllRightsReserved Bendly Roy

( ^_^)y

About Me


I am not a Photographer. I just Love to express my personality trough some kind of beautiful and meaningful picture ( Dimension ). - Bendly Roy -

Its depend on what people thought about me. But still, I am capable to do what other's (photographer) did too. So, don't hesitate to ask me favour (anything).

It might be free of charge and depends (mau belanja or tidak). hahaaha.

Popular Posts

Adakah anda suka blog ini?

Total Pageviews